Przedszkole nr 241

logo

   02-109 Warszawa

   ul. Księcia Trojdena 5B

   tel. 22 823 41 19

Ustawienia

Wyszukiwarka

ramowy rozkład dnia

 Rozkład dnia w przedszkolu według nowej podstawy programowej


W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego  pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:
• co, najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą    bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela),
• co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe),
• jedna piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne,
• pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne)

Organizacja czasu zajęć rozliczana jest tygodniowo. Proporcje organizowania czasu zajęć mają na celu prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz odpowiedni przebieg wychowania i kształcenia dziecka.

Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza jest organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej.

Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola.
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.

 

 

Powitanie dnia w przedszkolu

07.00 - 08.20

Własna aktywność dzieci,
• zabawy w kącikach zainteresowań,
• wykonywanie zadań indywidualnych,
• czynności porządkowo - gospodarcze,
• pomoc w przygotowaniu do zajęć,
• ćwiczenia i zabawy ruchowe.

08.20 - 08.30

Przygotowanie do śniadania,
• zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.

08.30 - 09.00

Śniadanie

09.00 - 09.30

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową,
• zajęcia i zabawy edukacyjne(dz. młodsze 15 min; dz. starsze 30 min.)
• zajęcia umuzykalniające.

09.30 - 09.50

Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.

09.50 - 09.55

Przygotowanie do posiłku
• czynności porządkowo - higieniczne

09.55 - 10.10

II Śniadanie

10.10 - 10.40

Dzieci starsze - 5, 6 latki - zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową
Dzieci młodsze - 3, 4 latki - zabawy swobodne i zorganizowane.

10.40 - 11.50

Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym,
• zabawy organizowane i swobodne,
• gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
• obserwacje,
• prace w ogrodzie.

11.50 - 12.00

Przygotowanie do obiadu
• czynności porządkowe - higieniczne.

12.00 - 12.30

Obiad

Poobiedni relaks w przedszkolu

12.30 - 14.15

 Grupy młodsze:
• odpoczynek poobiedni,
• słuchanie bajek, fragmentów książek czytanych przez nauczycielki, muzyki relaksacyjnej.

Grupy starsze:
• relaksacja przy muzyce,
• ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych,
• zajęcia dodatkowe,
• zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci,
• zabawy w kącikach zainteresowań,
• zabawy tematyczne,
• zabawy w terenie.

14.15 - 14.30

 Przygotowanie do podwieczorku
• zabiegi higieniczne, czynności porządkowe.

14.30 - 14.50

Podwieczorek

14.50 - 16.00

 Kontynuacja działalności edukacyjnej,
• zabawy ruchowe,
• zabawy i gry dydaktyczne,
• ćwiczenia gramatyczne, słownikowe,
• praca wyrównawcza, indywidualna,
• zabawy dowolne według zainteresowań,
• zajęcia w małych zespołach,
• omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.

Pożegnanie dnia w przedszkolu

16.00 - 17.00

Własna aktywność dzieci:
• zabawy dowolne w sali lub na powietrzu.